I can't keep it in, I gotta let it out.

Det är verkligen svårt att förklara hur trötta vi är här på kvällarna, haha. Igår var det tyst och nattat klockan tio. Vi kör stenhårt hela dagarna och våra kroppar är trötta, trötta och behöver all vila de kan få. Jag börjar dessutom bli förkyld, så nu gör jag allt jag kan för att mota Olle i grind. Jag vill inte bli sjuk! Idag har vi tagit det lite lugnare än tidigare dagar, haft lite längre lunch och slutade en timme tidigare än vanligt. Igår åkte vi hela förmiddagen, och tekniktränade, sen var vi alla i vårt "lekområde", där vi övade teknik och balans i orgeltramp (en bana som vi byggt i snön), backar och hopp. På kvällen åt vi pannkakor, och myrbullar, det var ju pannkaksdagen, semmeldagen och internationella kvinnodagen igår (ehh, kanske hade det vart en bra idé att sprida ut dagarna lite och inte klämma in de på samma? :). Så vi firade, dock blev semlorna utbytta mot Annas favprit, helt enorma myrbullar. Det kunde vi i och för sig behöva, enligt min pulsklocka brände jag 2400 kalorier igår. Den är väl inte helt tillförlitlig, men den ger ju ett ungefärligt värde i alla fall. Springer jag milen på en timme bränner jag 600 kcal enligt samma klocka. Lots and lots med energi gör vi alltså av med! Ingen som kan komma och säga att längdskidåkning inte är effektiv konditionsträning, under dessa dagar har jag vart uppe extremt nära maxpuls hur många gånger som helst. Puh.

Idag har vi haft "examination" som alla klarade, haha, vi åkte förbi Kerstin som är vår ledare, en gång sen var vi godkända. Hon har i och för sig tittat på oss hela tiden, så hon hade ju bra koll. Vi filmade varandra också, och ska skriva ihop teknikanalyser.

På eftermiddagen planerade vi för morgondagens låglandstur och lärde oss skejta. Sjukt va kul det är! Ojoj, man får så sjukt mycket mer fart än med klassisk åkning. Båda stilar har fem olika "växlar", så nu kan vi åka på massa olika sätt. Nu ska jag vila bort in förkylning, hoppas ni mår bra!

Dag två och tre i bilder;



Bill och Bull.

Vattenpaus.

Haha, orgeltramp var svårt..

..väldigt svårt!


Anna tyckte det var lättare att bära den lilla vagnen än att dra den, haha.

Anna och Alex.

Söta Alex på väg till föreläsning i lavinkunskap.

Bästa gruppen av alla! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0